sobota, 21 grudnia 2019

Pogoda

Pogoda zmieniła się. Jest więcej chmur, wieje wiatr. Taki dzień, taki czas.
Kiedyś przestałem rozumieć świat obrzędów, nie były one dla mnie wystarczająco ważne. Ponieważ wiem, że czegoś mi brakuje ten odległy ląd czasami pojawia się w moich myślach i słowach. Kiedy mam więcej czasu mogę to jakoś opisać albo spróbować opisać.

"na południe wędrujemy milordzie" Stachura

Ile w tomiku poezji Stachury "Taki wieczór choć rano" jest odniesień do wędrowania. Ponieważ Jego życie było ciągłym marszem nie powinno mnie to zaskakiwać. Odnoszę te wiersze do wędrówek po lesie. Ale w tym czasie powinienem się zajmować czymś innym, czym zajmować sie już nie potrafię. Jestem przekonany, że inaczej nie będzie.
Jak wiele wokół mnie jest teraz pięknych miejsc. Wszystko kwitnie, pachnie, rozgłaśnia otoczenie śpiewem ptaków. Wczoraj, dzisiaj i przedwczoraj mogłem tego doświadczyć na własne oczy. Ptaków było jakby mniej bo przeszkadzał im ruch na ulicach. I jeszcze wiatr od jeziora zagłuszał ich świergot, wiatr który momentami dawał się mocno we znaki. 
Na cmentarzu było kilkanaście osób. Odwiedzali groby swoich bliskich i znajomych. Są i groby gdzie przybysze ze świata żywych pojawiają się rzadko lub nigdy. Wiele tych grobów, wiele nazwisk, świat umarłych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napięcie

Napięcie z niejasnych powodów jak fala uderza w brzeg. Na odprawie zaczęliśmy omawiać naszą imprezę.   Pan Grzegorz przyjechał pokazać pu...